Страницы

субота, 16 квітня 2016 р.

“Патріотичне виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку.”

Виступ на метод об'єднанні вихователя 6-А Степанової З.О. За темою : “Патріотичне виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку.”






Патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління. Воно формується на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту.
Патріотичне виховання в класі здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності і культури, виховання громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.
Напрямками роботи в 6-А класі дітей з особливостями психофізичного розвитку з патріотичного виховання є:
   формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
 виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
   формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
    збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;
  виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
 формування національної  свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
  формування  соціальної  активності;
  виховання правової культури особистості;
формування  й  розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
  формування в  учнів потреби до праці  як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
сприяння розвитку фізичного, психічного та  духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
В рамках національно – патріотичного виховання в школі проводяться години інформації : до Дня Перемоги ,  до Дня вшанування учасників бойових дій в Афганістані,  до Дня українського козацтва,  до Дня Соборності України, до Дня інтеграції; до Дня захисника Вітчизни, до Дня Чорнобильської трагедії ("Дзвони Чорнобиля"), до Дня скорботи і вшанування пам’яті    жертв війни в Україні, до Дня партизанської слави, до Дня пам’яті жертв голодомору ("Запали свічку").
Виховати громадянина означає підготувати підростаючу особистість до участі в розв’язанні начальних і перспективних завдань держави, до управління її справами і виконання функції громадського діяча та захисника Батьківщини. Для цього потрібно сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою дій, вчинків, поведінки. І саме тому учні класу приняли участь у національно-патріотичної акції на о.Хортиця.
Сприяють вихованню почуття патріотизму, глибокої любові до рідного краю шевченківські літературні свята, які стали традиційними у школі.


Реалії сьогодення визначили новий напрям волонтерської роботи –  психологічна та моральна підтримка воїнів Збройних Сил України, допомога родинам, що були вимушені покинути свої домівки. Учні взяли участь у всеукраїнській  акції  «Лист солдату», міській акції «Новорічний подарунок бійцю».
 Також учениці Іваїхненко А.,Ковальова О. Брали участь у виставці образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва «Мій рідний край», «Ми українці» і зайняли 1 та 3 місце.


Сім’я завжди була найкращим колективним вихователем, носієм найвищих національних ідеалів. На Україні завжди панував культ родини, культ рідної домівки, культ глибокої пошани до батьків та свого роду. Але зараз все помітнішими стають прояви родинної кризи.




Виховні ідеали — найважливіші компоненти духовності кожної особистості й усього народу. Наш народ має особливий ідеал Людини. Необхідно, щоб кожен знав і наслідував національні ідеали, бо нашому народу сотні років загрожувала небезпека втратити свою національність.
Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції виховання, на них формувалась еліта нації, яка завжди боролася за свободу та незалежність держави. Реалізації концепції національно-патріотичного виховання молоді сприяє й  козацька педагогіка, головна  мета якої  полягає у плеканні в родині, школі, громадському житті козака-лицаря — палкого патріота, мужнього громадянина незалежної України, захисника рідної землі з яскраво вираженою національною свідомістю, самосвідомістю, високим рівнем моралі й духовності. У виховній системі класу активно використовуються елементи козацької педагогіки.Діти відвідують заняття по “Спасу”.
З метою поширення знань серед учнів про козацький національно-визвольний рух, про заслуги козаків у боротьбі з чужоземними загарбниками проводяться : конкурс патріотичної пісні.
Козацька педагогіка  передбачає виховання працелюбності у дітей.


   Отже, у виховній системі роботи школи  було і залишається пріоритетним національно-патріотичне виховання з використанням сімейної та козацької педагогіки. 



Немає коментарів:

Дописати коментар